Mobilní telefon – dobrý služebník nebo zlý pán?
Dávno minuly doby, kdy člověk musel na odpověď z druhé strany čekat po dlouhé dny, ne-li týdny v případě zahraniční pošty. Doby, kdy člověk netrpělivě otevíral obálku s neznámým vzkazem psaným pěkně postaru ručně, později psacím strojem. Takové situace se dnes vidí již téměř výhradně na skautských táborech, kde telefony své místo na alespoň určitý časový úsek v roce stále nenalezly. A časy, kdy byly hojně využívané tehdy předražené SMS zprávy už jsou taky téměř pryč.
S nástupem moderních technologií se do popředí začíná velice rychle dostávat mnoho nových technických vymožeností. Před několika lety bylo prakticky nemyslitelné komunikovat pouze za využití chytrých hodinek, dnes je to běžným standardem. Technika se vyvíjí čím dál rychleji a rychleji a dnes již pomocí telefonu lze vyřídit obrovské množství záležitostí, bez toho, aniž by se člověk musel obtěžovat docházením na úřady a čekáním v nekonečné dlouhých frontách u přeplněných překážek. Zcela běžnou činností stalo už i nakupování online, a to rozhodně nejen v oblasti módy, ale ke dveřím domu si lze nechat dovézt i týdenní nakup potravin či drogerie. Ovládání rodinných financí z pohodlí domova pomocí internetového bankovnictví už je také zcela normální a spíše je nevýhodou, pokud tuto činnost člověk neovládá. Telefony se mohou stát i zdrojem nových informací, mimo internetu samozřejmě v mnoha existujících výukových aplikacích.
Chytré mobilní telefony jsou jistě vhodným pomocníkem, ale opět je nutné zdůraznit, že nic se nemá přehánět. Závislost na těchto podmanivých zařízeních už je dnes natolik běžná, že do ordinaci specializovaných lékařů se často dostávají právě pacienti, pro které se jejich telefon stal středobodem celého vesmíru. Je tedy jen na nás stanovit sobě nebo svým potomkům pevné hranice, aby si nás spáry telefonu nikdy nemohly zcela získat.